maanantai 23. heinäkuuta 2012

Totoro-lapaset

No nyt ne lapaset tuli tehtyä, keskellä kesää! Reilun viikonlopun mittainen projekti, nopea tahti johtuu siitä että mulla oli viikonloppu vapaata ja sairastaessa ei paljon muuta tekemistä ollut.

Ohje ilmaiseksi Ravelrysta
Lanka Novita 7 Veljestä
Puikot nro 3,5

En tehnyt sateenvarjoa Totoron pään päälle kuten alkuperäisessä ohjeessa, koska muuten mun lapasista olis tullut liian pitkät (hehheh jäi taas vähän ne neuletiheydet selvittämättä...). Sen sijaan tein pikkuruiset sateenvarjot peukaloihin :) 





Ihan aiheeseen liittymättömästi haluaisin muuten ilmoittaa, että tölkinavaajajuttukeräys jatkuu vielä! Kaikki ihanat ihmiset (lähinnä turkulaiset, ei niitä tarvi mulle alkaa postittamaan :D) jotka tölkkijuomia kulutatte, tämä on siis teille :) Jos niitä vemputtimia kertyy tarpeeksi, niin teen toisen lampun myyntiin!

Ja ainiin, sain villapaitatilauksen. Jännittävää :) 

3 kommenttia:

  1. Moi. Neuvoa kysyisin. Aloin ite näitä suunnittelemaan ja eka mihin kiinnitin huomioo oli et tohon tuli 48 silmukkaa. Mä neulon yleensä 7 veljestä langalla ja 4 puikoilla ja teen itelleni vaan 32 silmukkaa. Tuliko niistä tarpeeks tiukat/pienet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmettelin itseasiassa samaa kun aloitin omiani silloin, 48 silmukkaahan on miesten koko Novitalla. Luonnollisesti ranteista ei tullut yhtä tiukat kuin 32 silmukalla, mutta olivat ainakin mun makuun ihan sopivat:)

      Voihan ranteen tehdä vaikka 3mm puikoilla jos epäilyttää. Tai sitten neulot 32 silmukalla, ja lisäät resorin jälkeen silmukan per puikko sileällä :)

      Poista
    2. Kiitos vastauksesta. Mä kokeilen ainakin vaihtaa 3,5 puikkoihin, katsotaan mitä tulee. :)

      Poista